nazwa dokumentu: Protokoł VIII sesji Rady Miejskiej (21.09.2007) | |
PROTOKOŁ Nr VIII/07 z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 21 września 2007r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu. Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 14 Radnych, na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał. Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy w wykonaniu saksofonisty p.Witolda Biegalskiego. Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad, został Radnym podany w zawiadomieniach o sesji. Spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono. Porządek sesji: 1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
1/ p. Stanisław Janas - Sołtys Sołectwa Gaj prosił o ustawienie wiaty dla uczniów dojeżdżających autobusem szkolnym do szkół w Witkowie (może być używana) oraz wskazał na konieczność wykoszenia poboczy dróg; 2/ p. Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka wskazał na potrzebę wyprofilowania drogi w Kamionce; 3/ p. Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 pytał, czy będzie wykonany w br. chodnik przy ul.Szkolnej; 4/ p. Janina Wędzikowska - Sołtys Sołectwa Mąkownica prosiła o wycięcie krzewów przy drodze z Mąkownicy do Odrowąża (na zakręcie przy mostku).
W trakcie czytania ww. informacji dokonano za pomocą rzutnika prezentacji zdjęć z ważniejszych wydarzeń i z realizacji ważniejszych inwestycji. Pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska informację przyjęła. Informację o stanie bezpieczeństwa na terenie gminy w okresie sezonu letniego, w tym na terenie Ośrodka Wypoczynkowego przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji. Pan Przewodniczący poinformował, że w sesji uczestniczy również p.Ziółkowski - Komendant Żandarmerii i również do niego można kierować pytania. Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska informację przyjęła, po czym zwrócił się do p.Witolda Ziółkowskiego - Komendanta Żandarmerii Wojskowej z pytaniem, czy Żandarmeria może patrolować teren Ośrodka Wypoczynkowego. Jak wyjaśnił p.Ziółkowski, patrole Żandarmerii wspierają Policję przede wszystkim na terenie Witkowa i na drogach dojazdowych do Ośrodka Wypoczynkowego. Wesprą też działania profilaktyczne Policji. Od stycznia przyszłego roku będzie nowy etat, więc będzie lepiej.
Projekt ww. uchwały przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Do treści projektu nie zgłoszono uwag, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. UCHWAŁA Nr VIII/71/07 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono. UCHWAŁA Nr VIII/72/07 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu na realizację zadania budowy sygnalizacji świetlnej w Witkowie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Za proponowaną przez p.Burmistrza kwotą pomocy finansowej w wysokości 1.000,-zł głosowali wszyscy Radni. UCHWAŁA Nr VIII/73/07 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Poznań na realizację zadania w zakresie kultury: "Budowa Pomnika Państwa Podziemnego i Armii Krajowej" została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- odnośnie wiaty autobusowej - sprawę tę zgłaszał również p.Grzegorz Kaźmierczak. Rozważano kupno nowej wiaty w przyszłym roku, chyba że wcześniej będzie możliwość zamontowania starej wiaty (z demontażu); - odnośnie wycinki krzewów - wycinka krzewów, m.in. przy drodze Mąkownica - Odrowąż zostanie wykonana w najbliższym czasie, przez pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych; - odnośnie profilowania dróg - drogi będą profilowane jesienią; - odnośnie chodnika przy ul.Szkolnej - zadanie zostanie wprowadzone do budżetu na kolejnej sesji Rady Miejskiej. W nawiązaniu do sprawy ww. wiaty, p.Przewodniczący proponował wprowadzić zakup tej wiaty do budżetu.
Przedstawiona przez p.Kaźmierczaka informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Przed wyborem Komisji Skrutacyjnej, p.Przewodniczący Rady zasugerował, by w skład tej Komisji weszły inne osoby, niż osoby powołane w skład Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników. Następnie Rada Miejska jednogłośnie wybrała Komisję Skrutacyjną w składzie: 1/ p.Edwin Dzieciuchowicz Funkcję Przewodniczącego Komisja powierzyła p.Edwinowi Dzieciuchowiczowi. 1. Nazwiska kandydatów na ławników do Sądu Okręgowego i kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego zostaną umieszczone na jednej karcie do głosowania, według kolejności alfabetycznej. Karta opieczętowana jest pieczęcią Rady Miejskiej w Witkowie. Rada jednomyślnie przyjęła ww. zasady głosowania. Po czym Komisja Skrutacyjna przystąpiła do swych czynności. Rozdano karty do głosowania, Radni dokonali wyboru, po czym wyczytywani w porządku alfabetycznym przez Przewodniczącego Komisji, wrzucili karty do urny. Po akcie głosowania Komisja Skrutacyjna udała się do pomieszczeń biura Rady Miejskiej w celu obliczenia głosów. Na czas obliczania głosów p.Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach. P r z e r w a trwała od godz. 13,25 do godz. 13,35. Po przerwie p.Edwin Dzieciuchowicz - Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił protokoł Komisji z przeprowadzonego glosowania. Protokoł ten (wraz z głosami) stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Na podstawie ww. protokołu p.Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Miejska wybrała p.Zbigniewa Brewko na ławnika do Sądu Okręgowego w Koninie i p.Jana Orchowskiego na ławnika do Sądu Rejonowego w Słupcy i odczytał podjętą przez Radę uchwałę. UCHWAŁA Nr VIII/74/07 w sprawie wyboru ławników do sądów powszechnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Przewodniczący poinformował, że wszyscy kandydaci na ławników zostaną przez niego powiadomieni o decyzji Rady Miejskiej.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie. UCHWAŁA Nr VIII/75/07 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uwag nie zgłoszono. Pan Przewodniczący stwierdził przyjęcie informacji przez Radę Miejską.
Do przedstawionego przez panią Skarbnik uzasadnienia, Radni nie zgłosili pytań, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2007r. pod głosowanie. UCHWAŁA Nr VIII/76/07 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Przewodniczący poinformował, że skierował przedmiotową skargę na posiedzenia Komisji, które po zapoznaniu się z treścią skargi i z wyjaśnieniami Kierownika ZGK, wyraziły następujące opinie: Komisja Rolnictwa uznała przedstawione w skardze zarzuty za bezzasadne; Komisja Finansów wyraziła opinię, że skarga jest zasadna; Komisja Szkolnictwa nie wyraziła opinii w omawianej sprawie. Po powyższym wprowadzeniu, p.Przewodniczący spytał, kto chciałby zabrać głos. O głos poprosił p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej. Odczytane przez niego wyjaśnienia, które jak stwierdził, wcześniej przekazał p.Burmistrzowi, stanowią załącznik do niniejszego protokołu. Pan Kierownik nadmienił, że zachowanie p.Wawrowskiego było nieodpowiednie i obraźliwe i dodał, że próbowano zadziałać, ale beczkowóz nie dał rady. Pan Przewodniczący stwierdził, że jego zdaniem Zakład winien przyjąć zgłoszenie awarii, a po jej usunięciu wyjaśnić kwestię sfinansowania. Pan Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego wyjaśnił, że Komisja uznała skargę za zasadną właśnie dlatego, że jej zdaniem awaria winna być przez ZGK usunięta, a sprawę zapłaty należało wyjaśnić później. Pan Przewodniczący stwierdził, że w pewnym sensie skarga jest niezasadna, ponieważ jak wynika z wyjaśnień Kierownika, awaria nie nastąpiła z winy Zakładu i na odcinku prywatnym, ale Zakład mógł inaczej zadziałać, usunąć awarię. Skarżący nie może twierdzić, że ZGK musiał awarię usunąć, ale mógł i powinien to zrobić. Podjął jednak próbę jej usunięcia, ale sprzętem jakim dysponuje, nie dało się tego zrobić, a właściciele domagali się, by Zakład pokrył koszty sprowadzenia specjalistycznego sprzętu ze Słupcy. W związku z pytaniem p.Marka Sucholasa, czy ZGK lub inny podmiot na terenie gminy posiada samochód WUKO, p.Marian Walczak wyjaśnił, że ani Zakład, ani nikt inny nie ma takiego sprzętu, z czego p.Przewodniczący wywiódł wniosek, że gmina winna zakupić taki sprzęt na potrzeby terenu gminy. Pan Henryk Mucha pytał, czy przeprowadzono z p.Wawrowskim rozmowę na temat kosztów sprowadzenia WUKO. Pan Dżygała wyjaśnił, że z nim nikt nie rozmawiał na ten temat, a p.Marian Walczak poinformował, że awaria została usunięta przez ZGK, w sobotę wieczorem. Pan Roman Popek wyjaśnił, że segment domków, z których jeden należy do p.Wawrowskiego, został nabyty od Przedsiębiorstwa Spedycji Krajowej. Każdy segment podłączony jest do studzienki rewizyjnej, po odcięciu szamba podłączono domki do kanalizacji. Skarżący jest trudnym dzierżawcą, twierdzi, że studzienka ma 1m2 pojemności, ale faktycznie jest to ok.30 do 40 cm2 (co widział osobiście), ponieważ reszta jest zamulona piaskiem i fekalia nie przepływają dalej, do studzienki rewizyjnej. Pan Popek wyraził zdanie, że omawiana skarga jest niezasadna, to prywatna sprawa dzierżawców, dopóki nie oczyszczą studzienek, to taka sytuacja będzie się powtarzać i WUKO nic tu nie pomoże. Pan Przewodniczący zgłosił wniosek, by uznać omawianą skargę za niezasadną. W związku z tym, że skarga dotyczy członka Rady Miejskiej, p.Tomasz Deskowski stwierdził, że osoba ta nie powinna brać udziału w głosowaniu. Pan Przewodniczący wyraził przekonanie, że każdy Radny wie o tym, że w sprawach go dotyczących nie może głosować i uznał wniosek formalny p.Deskowskiego za przypomnienie. Za wnioskiem p. Przewodniczącego, by uznać skargę za niezasadną, głosowało 7 Radnych, 5 Radnych było przeciwnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu. Pan Przewodniczący stwierdził, że wniosek został przez Radę przyjęty i odczytał projekt uchwały o nie uwzględnieniu skargi. Poinformował, że w uzasadnieniu uchwały zostanie ujęty zapis m.in. o tym, że Zakład Gospodarki Komunalnej nie miał obowiązku udrożnienia studzienki kanalizacyjnej właścicieli segmentu domków. Pan Henryk Mucha wyraził zdanie, że w uzasadnieniu uchwały należałoby pouczyć skarżącego o jego obowiązkach i kulturze zachowania, a p.Jerzy Skrzypek dodał, że należałoby ująć również nakazanie dzierżawcom wyczyszczenia studzienek. Jak wyjaśnił p.Jan Dżygała, nie ma potrzeby ujmowania w uzasadnieniu do uchwały ww. zapisów, ponieważ obowiązki dzierżawców określone są w umowie. Dodał, że p.Wawrowski został poinformowany, że może zlecić ZGK wyczyszczenie studzienki, aby nie powtórzyła się opisana w skardze sytuacja. Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr VIII/77/07 w sprawie rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie została podjęta większością głosów (8 głosów "za", 5 głosów przeciw) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Marian Walczak, jako pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej nie brał udziału w głosowaniu. Pan Przewodniczący Rady zasugerował p.Janowi Dżygale - Kierownikowi ZGK, by złożył do projektu budżetu gminy i miasta na 2008r. wniosek o zaplanowanie zakupu samochodu WUKO.
- p.Przewodniczący Rady: 2/ poinformował, że w dniu 19 września br. wpłynęło pismo p.Jerzego Wolniewińskiego z Gorzykowa, o interwencję w sprawie oświetlenia odcinka drogi przy jego posesji. Pismo to skieruje na posiedzenia Komisji; 3/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 23 listopada br.; - p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 stwierdził, że na terenie gminy działają w sposób interwencyjny dwie instytucje: Zakład Gospodarki Komunalnej i OSP. W nawiązaniu do rozpatrzonej w punkcie "13" porządku obrad skargi, stwierdził, że taka sama sytuacja ma miejsce na terenie Osiedla Nr 5. ZGK winien zająć się siecią kanalizacyjną na terenie Osiedla Nr 5, która nie była czyszczona od 15 lat (zalewane są piwnice). - p.Franciszek Kozanecki - Sołtys Sołectwa Ćwierdzin poinformował, że wywóz nieczystości nie jest dokonywany na bieżąco.
Przewodniczący Rady Miejskiej Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
informacje wytworzył: | Halina Koniewska |
data dodania: 22 Października 2007 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Halina Koniewska / 22 Października 2007 |